DIE VERWANDLUNG

Descargar DIE VERWANDLUNG en español gratis facil

El gran escritor y autor FRANZ KAFKA , 2014 ha escrito un gran libro sobre Literatura el cual consta de 140 paginas totalmente en español y castellano para leer en PDF o epub. El titulo de la obra se titula Literatura y esta distribuido por la editorial FISCHER TASCHENBUCH VERLAG GMBH en diferentes países. Lo puedes localizar mediante el isbn 9783596258758.

• Autor FRANZ KAFKA , 2014
  • Categoria Literatura
  • Editorial FISCHER TASCHENBUCH VERLAG GMBH

Sinopsis y descripción del libro DIE VERWANDLUNG

Franz Kafka is one of the most important figures of 20th century culture.

The fascination of his work has long since reached international proportions, and the concept of "Kafkaesque" has entered the English language as an everyday part of speech.

This new edition of Kafka's famous story contains a critical introduction and notes that help explain how the author achieves his particular effects.

Editors worry less about what the story means than how it blocks and baffles their reader, provoking them to an interpretation through its combination of clues and counter-classes, its questions and its uncertainties.

Therefore, special attention is paid to the "openness" of the text, to the point of view and to the use of Kafka's language.

The editors also consider the important biographical and cultural influences that shaped the writing of history, and outline some of the very different ways in which it has been interpreted - biographically, socially, and psychologically.

A select vocabulary is also included, aimed at the demands of the sixth grader, and the text is taken from the original hardcover edition.

Biografia del autor FRANZ KAFKA , 2014

Praga, (1883-1924).

Franz Kafka se interesó desde muy joven por la mística y la religión judía, lo que ejerció una notable influencia sobre él y favoreció su adhesión al sionismo.

Su obra, que nos ha llegado en contra de su voluntad expresa, ya que ordenó a su amigo y asesor literario Max Brod que quemara todos sus manuscritos a su muerte, es una de las cumbres de la literatura alemana, y se encuentra entre las más influyentes e innovadoras del siglo XX.

En línea con la Escuela de Praga, de la que es el miembro más destacado, su escritura se caracterizó por una marcada vocación metafísica y una síntesis de absurdo, ironía, lucidez y pesimismo.